Część wstępna
|
Uczennice podejmują zadania, uczestniczą w zbiórce.
|
Słuchają informacji nauczyciela. Przygotowują się do udziału w lekcji.
|
Sprawdzają gotowość grup ćwiczebnych do zajęć. Podają cele lekcji.
|
Część główna A
|
Przygotowują organizm do wysiłku.
|
Wykonują ćwiczenia kształtujące w drużynach według inwencji własnej, pamiętając o przygotowaniu organizmu do zadań lekcji ( każda uczestniczka prowadzi po 3 ćwiczenia kształtujące).
|
Nauczyciel dzieli grupę na 4 drużyny, poleca prowadzenie ćwiczeń kształtujących według inwencji własnej uczennic. Zwraca uwagę na dobór różnych ćwiczeń.
|
Część główna B
|
Wspólne rozwiązywanie problemu. Integracja grupy.
Rozwijanie szybkości. Doskonalenie kozłowania, zwinności, logicznego myślenia, sprawnego wykonywania działań sposobem pamięciowym na liczbach naturalnych oraz ułamkach zwykłych i dziesiętnych. |
Organizują przybory i przyrządy do ćwiczeń. Zajmują miejsca w swojej grupie. Uczestniczą w zabawie „ Wróble i wrony”.
Uczestniczą w „Wyścigach w rzędach”( zabawa zwinnościowo – matematyczna)
- wykona bieg do 1 stojaka,
omija go z prawej strony,
- przechodzi przez szarfę,
rozpoczynając do nóg,
- kładzie szarfę
- wykonuje działanie mate-
matyczne (pierwsze wolne)
- podnosi piłkę umieszczoną
w kółku ringo,
- biegnie kozłując do pół-
metka,
- wraca kozłując,
- zostawia piłkę w kółku
ringo,
- podbiega do szarfy, prze-
chodzi przez nią,
- wraca slalomem między
stojakami
- mija linię i startuje następna
osoba z rzędu.
Rywalizacja powtarza się po wymianie zadań matematycznych .
Drużyny prezentują swoje okrzyki. |
Poleca ustawienie się drużyn do udziału w zabawie „Wróble i wrony”.
Poleca organizację przyborów i przyrządów do ćwiczeń.
Wyznacza sędziego do prowadzenia punktacji (poprzez zawieszenie szarfy danej drużyny na szczeblu drabinki zgodnym z liczbą punktów zdobytych przez drużynę – licząc od dołu).
Przypomina, że kolejna osoba z drużyny rozpoczyna wyścig w momencie, gdy poprzednia osoba biegnąca minie linię start-meta.
Określa zasady rywalizacji zawarte w regulaminie zabawy. Zwycięża drużyna, która w dwóch biegach uzyskała najlepszy czas i poprawnie rozwiązała najwięcej działań matematycznych.
Wyznacza sędziów pomocniczych sprawdzających poprawność rozwiązanych działań matematycznych.
Daje sygnał do startu.
Określa poprawność wykonania i podaje punktację końcową.
|
Część końcowa
|
Uspokojenie organizmu po wysiłku.
|
Wykonują ćwiczenia oddechowe w miejscu w postawie swobodnej.
Omawiają swoje zaangażowanie w zabawie.
|
Nauczyciel wyjaśnia celowość stosowania ćwiczeń oddechowych.
Ocenia i podsumowuje pracę uczennic na lekcji.
|